Järjestötoiminnan tuki

Järjestöjen tuki

Kotikartanoyhdistyksen tavoite on tukea sosiaali- ja terveysalan järjestöjen toimintamahdollisuuksia Pohjois-Karjalan alueella. Tuemme alueen sosiaali- ja terveysalan järjestöjä antamalla ohjausta, neuvontaa ja tukea yhdistysten toimintaan sekä  räätälöimällä koulutuksia yhdistysten tarpeisiin.

Lisäksi Kotikartanoyhdistys tarjoaa kaikille Pohjois-Karjalan alueen järjestöille Piparkakkutalon idylliset ja monikäyttöiset kokous- ja ryhmätyötilat.

Vapaaehtois- ja tukihenkilötoiminta

Järjestöjen tukeen sisältyy vapaaehtois- ja tukihenkilötoiminnan edistäminen Pohjois-Karjalassa. Tärkeä osa ovat vapaaehtois- ja tukihenkilökoulutukset, vapaaehtoistoiminnan neuvonta ja vapaaehtoisten "huolto". Toimintaa tehdään ja kehitetään yhteistyössä vapaaehtois- ja tukihenkilötoimintaa toteuttavien tahojen kanssa.

Kotikartanoyhdistys ry toimii Pohjois-Karjalan Vapaaehtoistoiminnan verkoston puheenjohtajana. Verkosto on osa valtakunnallista Valikko-verkostoa. Vapaaehtoistoiminnan verkostoon ovat tervetulleita mukaan kaikki vapaaehtoistoimintaa totettavat tahot.

Esimerkkejä Kotikartanoyhdistyksen ja Pohjois-Karjalan Vapaaehtoistoiminnan verkoston tapahtumista:

• Vapaaehtoisten yhteinen virkistysilta, 17.6.2021
  • Hyvinvointia ja imua vapaaehtoistoimintaan, webinaari 8.12.2020
  • Pop-up vapaaehtoistoiminnan info 1.12.2020
  • Vapaaehtoistoiminta esittäytyi Syyspäivillä Piparkakkutalolla 26.8.2020

Opiskelijatyöt vapaaehtoisuudesta:

ARMI – Arjen yhteisöllisyys mielen hyvinvoinnin tukena -hanke

ARMI – Arjen yhteisöllisyys mielen hyvinvoinnin tukena -hanke käynnistyi vuoden 2021 alussa. ARMI-hanke toteuttaa Mielenterveys pääomana -avustuslinjauksen toimenpidekokonaisuutta 1:

”Lisätään yhteisöllistä hyvinvointia asuinalueilla ja kunnan arkiympäristöissä kehittämällä kunnan hallinnonalojen ja eri yhdyspintojen välisiä toimintatapoja ja erilaisia palvelupolkuja, jotka tähtäävät yksinäisyyden vähentämiseen ja yhteisen toiminnan mahdollistamiseen.”

Hanketta rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö ja hallinnoi Pohjois-Karjalan sosiaaliturvayhdistys. Kotikartanoyhdistys toimii hankkeen osatoteuttajana kouluttaen Siun soten ammattilaisia järjestötyöhön. Anne Korppinen työskentelee Kotikartanoyhdistyksessä ARMI-hankkeen parissa.

Lisätietoja hankkeesta:

Lue lisää ARMI-hankkeesta.

¤¤¤

Lisätietoja kaikista toiminnoista:

Järjestökoordinaattori Teija Sivonen, puh. 050 443 5410, teija.sivonen@kotikartanoyhdistys.fi

Yhdessä enemmän!