Työ- ja päivätoiminta Kotikartanoyhdistyksessä

Kotikartanoyhdistyksen tarjoamassa työ- ja päivätoiminnassa sinulle räätälöidään toiveidesi ja toimintakykysi mukainen päivän sisältö kiinnostuksen kohteesi huomioon ottaen. Työtoimintaan voi kuulua esimerkiksi puhtaanapidon tai kiinteistöhuollon tehtäviä, tietokonetehtäviä sekä opiskeluun tai työelämään palaamista tukevia tehtäviä. Lisäksi päivään kuuluu yhteinen sosiaalinen tuokio, jossa voidaan muun muassa pelata, keskustella tai vaikkapa taiteilla yhdessä. Päivätoimintaan voi kuulua esimerkiksi askartelua, tietokonetehtäviä, kasvien hoitoa tai yhdessä pelaamista. Voit myös halutessasi osallistua avustaviin puhtaanapidon tehtäviin ja näin harjoitella arkielämän taitoja. Kiireettömässä ilmapiirissä voit tehdä tehtäviä omaan tahtiisi yksin tai ryhmässä. Meillä on hyvä yhteishenki, ja osallistujamme ovatkin saaneet uusia kavereita ja vertaistukea toiminnassamme. Päivään sisältyy myös puolen tunnin ruokatauko. Voit tuoda omat eväät, me tarjoamme kahvin/teen ruokatauolle. Maksamme työtoiminnan osallistujille 10 €/pv ja päivätoiminnan osallistujille 1,5 €/h.

Kokemuksia työ- ja päivätoiminnastamme:

"Saa tehdä mielekästä hommaa. Opastetaan kädestä pitäen asioita."

"Jos jokin työ ei miellytä, voi sanoa haluavansa tehdä jotain muuta työtä. Työnteko on erittäin joustavaa."

"Kannustava ilmapiiri. Mukavia ihmisiä."

"Saa rupatella ohjaajien kanssa, jos on tarvetta."

"Ei ole kiire mihinkään."

"Tärkeintä on oma kuntoutuminen ja hyvinvoinnin edistäminen sekä sosiaaliset kontaktit."

PUH. 050 404 6870